Problemet med att köpa lägenhet...

... är att man vill ha allt superduperbra på en gång.
Och det kan bli rätt dyrt.
Nu när vår lägenhet kommer bli jätteläcker (det märks redan, bilder om hela renoveringen kommer komma senare) när den är klar vill man ha: Ny dammsugare, ny soffa, ny kyl/frys, nya möbler i allmänhet, massa roliga saker på balkongen i synnerhet... och det är lite jobbigt för plånboken ibland. Jag måste försöka tala reson med mig själv, jag vet det! Måste ju ha pengar kvar till sommaren då vi ska resa bort så mycket.
Blir både en vecka i Turkiet, Marmaris, en vecka i södra Tyskland och Österrike, samt ett bröllop, och det är ju inte gratis precis, måste verkligen börja spara nu. Men åhh! Vad underbart det ska bli att resa! Jag älskar verkligen att resa, får resfeber lite då och då och är det en dammig sommardag och en dieselbil åker förbi mig på nära håll kan jag få något lyriskt i blicken och nostalgi av något fjärran land. Sättet jag underlättar för finanskrisen då är alltså (förutom att vara en shopoholic) att stödja Fritidsresor och Lufthansa.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vill också resa... men jag är så jäkla flygrädd! Jag har inte flugit sedan 2003 och det lär dröja ett tag till tills det sker igen. Men man kan ju ta tåget!!



Ha en bra söndag. Kram

2009-04-19 @ 09:14:29
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0