Semestern

Tänkte berätta lite om våra semesterplaner för sommaren idag och ge er lite bilder. I sommar ska vi fara till Marmaris först eftersom min mamma fyller 60, så hon bjuder oss dit. (Hur sjukt snällt är inte det???) Vi far till Marmaris för att vi när jag var yngre ofta for till Turkiet och vi har alltid gillat det landet och nu vore det kul att se om det är lika bra som vi minns det. Sedan valde vi Marmaris för att det är relativt nära Pamukkale och Efesos som vi gärna vill se igen.

Här kommer lite bilder på Marmaris på hur vi kommer ha det:



Marmaris sett ifrån hamnen.

Pamukkale:



Lite info om Pamukkale snott ifrån Wiki: Pamukkale betyder "Bomulls slottet" på turkiska och är ett berg där en massa källor med varmt vatten sipprar ut. Vattnet är fyllt med mineraler och speciellt kalk vilket bildar de vita molnliknande avsatserna. Dessutom *înte snott ifrån Wikipedia* är vattnet jättebra för förhårdnader och annat.

Här är vackra Efesos.



Lite info om Efesos ifrån Wiki: Efesos var under antiken en viktig hamnstad på Mindre Asiens västkust med omkring 250 000 invånare. Staden var det joniska Greklands ekonomiska centrum och senare en av det romerska imperiets viktigaste metropoler. I staden fanns bland annat ett av världens sju underverk, Artemistemplet. Enligt kristna legender ska jungfru Maria, Jesus moder, ha dött i Efesos dit hon tagit sig tillsammans med aposteln Johannes eftekorsfästelsen.

Sedan efter den veckan med allinclusive ska jag och min man fara till södra Tyskland och testa Couchsurfing och bo hos en kvinna som ska visa oss Burghausen och Salzburg.



Salzburg, staden där Mozart föddes.

Dessutom ska vi se det kända "Puzzelslottet" Neuschwanstein som byggdes av Ludvig den andre av Bravaria.




Inte så dumt va? Och efter det är vi hemma i 3 dar sedan ska vi gå på ett bröllop vi är inbjudna till. Det kommer bli en intensiv men väldigt rolig sommar hoppas jag på. Vi kommer iaf. få se väldigt roliga saker, och dessemellan kommer vår trättmaskin få gå på helvarv! =) Hoppas bara vi hinner få rent allt innan vi ska iväg igen.

Jag längtar så!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0