Recension av Inglorious Basterds

Varning för spoilers!

Måste säga att jag gillar en del av Tarantinos filmer. Kill Bill tyckte jag om bland annat. Inglorious Basterds däremot får endast 5/10 av mig trots att publiken i bion av någon anledning applåderade i slutet av filmen. Det tyckte jag var lite "too much" eftersom inte filmen var så speciell.

Det var en klassisk Tarantinofilm. Han glorifierade som vanligt våld och hade lite splatterscener till fin musik (något som vid detta laget identifierar honom). Dessutom såg han till att göra något antagligen många VELAT göra på film; dvs. döda Hitler, Göbbels, Göring på det mest avskyvärda sätt.

Men förutom det och att Brad Pitt som väntat hade en Amerikansk hjälteroll tyckte jag denna film underpresterade något. Man föll liksom igenom storyn som kunde varit bättre ändå. Jag menar det är ju en känslofylld tid, andra världskriget. Men som sagt... det här är ingen film man ser om, eller ens antagligen kommer lägga på minnet särskilt mycket. Andra Tarantinofilmer är bättre. Se om Kill Bill istället. Det är iaf. lite mer orginell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0