Tillbaka i hemlandet igen.

Så är jag tillbaka i Sverige igen efter en händelsefylld resa i södra Tyskland och Österrike där vi (jag och min man) för första gången testade på www.couchsurfing.com att "soffsurfa" med CouchSurfing.

Det gick HELT KLART över förväntan. Kvinnan vi bodde hos var lite kaotisk men hur snäll som helst, hon lagade mat till oss, vi fick hennes hemnyckel och låna hennes bil en hel dag. Vi hjälpte henne byta däck och när vi var där träffade vi även en tjej ifrån Norge, samt en kille ifrån Uruguay som kanske... bara kanske kommer komma hem till oss om någon vecka och hälsa på och bo här. Vi lockade honom lite med Liseberg, så vi får se vad som händer! =)

I Tyskland såg vi även det vackra Neuschwanstein och Hitlers "Örnnäste". Båda platserna var jättevackra men måste jag välja en väljer jag utsikten ifrån Örnnästet. Inte undra på att gubben fick världsherraväldes- tankar liksom... Jag kan nästan förstå honom så vackert som det var där.

När vi var i Neuschwanstein så regnade det tyvärr och kön upp till slottet var lång, och de guidade turerna var fulla så vi fick ju aldrig gå in i slottet vilket var lite tråkigt, men vi såg en massa vackra kyrkor på vår resa istället.

I en kyrka råkade det vara ett bröllop när vi gick in så vi höll oss längst bak och försökte vara så tysta som möjligt och njöt mest av stunden. Då helt plötsligt ifrån ingenstans hör vi att de spelar "Gabriellas sång" på dålig svenska. Sångerskan sjöng typ: "Jag vill kanna att jag lever..." Och vi trodde direkt att bruden eller brudgummen var svenskar, men så var inte fallet, de bara gillade låten. Det tyckte jag var lite kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0