Om ostbrickskvällen

Igår hade jag och min man det jättetrevligt hos vår vän och vi tog med oss ost (som jag kan äta) och jordgubbar, och det blev en massa kex, en massa olika ostar, jordgubbar och chokladfondue och god samvaro. Idag tänkte jag baka lite. Undra om man vågar sig på en ny kaka nu till jul. Jag läste i en gammal kakbok om Kokossavariner. Det är kokoskakor gjorda av kokos och vaniljkräm som du sedan tar på ett täcke av jordgubbsgelatin. Efter det har stelnat doppar du dem i kokos igen. De lät jättegoda, och jag försökte googla på om någon annan gjort något liknande men hittade ingenting så det är verkligen en ovanlig kaka, men den lät ju så god! Får kolla om jag har frysta jordgubbar hemma, i så fall ska jag nog testa att bli den första som officiellt på nätet gör dessa kakor. =)

Till sist ett par riktigt grymma vinterbilder vi tog ut genom vårt vardagsrumsfönster. Det var vackert som ett vykort, tycker ni inte det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0