Dags att dansa!

Okej jag VET att det är en helt vanlig torsdag, och jag VET att många är trötta efter jobbet/skolan och annat, men ärligt talat finns det något som känns lika bra som att röra på kroppen till musik, dvs. dansa? Själv har jag alltid älskat att dansa, när jag var liten gjorde jag och mina kompisar små danser vi hade uppvisning av på roliga timmen i skolan. Men alla danser behöver ju inte visas upp, ibland är det helt underbart att bara sätta stereon på lite högre volym, blunda och bara dansa i vardagsrummet. Det gör mig lycklig. Jag dansar igentligen aldeles för lite i mitt liv, men då och då händer det.

Man kan ju igentligen dansa till allt möjligt, snabbt som långsamt. Det finns antagligen fler dansstilar än vad det finns musik ju. När dansade du sist och var? Och som Lee Ann Womack sjunger "When you get the choice to sit it out or dance... DANCE!"


När det gäller inspiration till dans finns det ju så många fina dansfilmer där ute! Själv gillar jag att titta på dem och drömma mig bort och önska att jag var huvudpersonen och vem har inte hört Patrick Swayze säga "Nobody puts Baby in a corner?"

Här är några dansfilmer som jag anser man måste ha sett innan man dör. Kan du någon mer? Kom gärna med tips!
Vi börjar med klassikerna:

Dirty Dancing trailern



Dirty Dancing bästa dansscenen (som ger mig rysningar för den är så härlig!)



Hur många av er har sett Center Stage?

Center Stage trailern




Center Stage bästa scenen



Vi har Honey, med Jessica Alba.

Honey trailer



Honey bästa scenen



Sen kommer ni väl ihåg Fame?

Fame trailer



Fame bästa(och kändaste) scenen



Step up trailer



Step up bästa scenen



Footloose trailer (med Dirty dancings trailer igen efter, var tyvärr den enda jag hittade)



Footloose bästa scenen



Har du hittills lyckats se alla trailers och videor och INTE fått fötterna att stampa i takt en endaste gång kan det bero på din musiksmak. När det gäller musik är ju smaken som baken, dvs. delad. Men en del låtar har ju faktiskt fått en hel värld att dansa i takt, eller vem minns inte Lambada?

 

Du kan faktiskt dansa vart som helst, varför inte i ett tomt hotell?



Och är du rädd för att se konstig ut när du dansar i vardagsrummet, eller vart du nu än är: VAR INTE DET! Visa att du gillar att röra din kropp! Det finns ju så mycket musik att välja på ifrån alla årtionden, eller vad sägs om evolution of dance?



Och oavsett hur BRA ni är på att dansa tvivlar jag på att ni har något att sätta upp emot den här unga tjejen.


Hoppas hon gav er ett leende på läpparna! Det gjorde hon för mig. Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Lena

Den enda jag har sett är Dirty Dancing, men den är en favvis :) Jag är inte mycket för att dansa... Tyvärr. Kram

2009-02-13 @ 05:08:22
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0