Lite mer shopping

Var ute på stan idag och shoppade lite mer, var spontanshopping då jag igentligen bara tänkt köpa ett par nya hörlurar till min mp3 spelare, men träffade då en vän och vi gick lite i affärer och hittade en massa andra roliga saker också, så då blev det som det blev.

När det gäller hörlurar finns det ETT och endast ETT märke för mig: KOSS! Koss hörlurar är 100 ggr bättre än andra, förstår varför de har livstidsgaranti i USA då de faktiskt håller nästintill hur länge som helst. "Varför köper du nya då" kanske ni undrar? Jag råkade skicka med de gamla med min mammas mp3 spelare så jag tycker hon kan få dem.



Sedan hamnade vi på Din sko som jag för första ggn någonsin i mitt liv köpte något på. Anledningen till varför jag ALDRIG handlat där tidigare är för att jag har stl 42 i skor. Det är nästintill en dödssynd, man går nästintill barfota eller i herrskor under större delen av sitt liv när ekonomin är dålig. INGA mer än Ecco har tidigare tagit in skor i stl 42, speciellt inte Din sko eller Skopunkten (som fortfarande inte gör det). Men idag hittade jag alltså (kors i taket!) skor i stl 42 på Din sko i min stad. Dessa blev det och det kändes underbart att köpa en sko som inte kostade över 500kr.


Hoppas verkligen fler skokedjor tar efter Din sko och Ecco och börjar ta in fler damskor i större storlekar. Det är ju knappast så att vi får MINDRE fötter med tiden, tvärtom är vi fler och fler som har fötterna stadigt på vår jord och kräver större storlekar.

Dessutom köpte jag nya Special K Dark chocolate & Strawberry som jag helt klart har höga förväntningar på. Blev lite besviken på att den smaken ENDAST finns i 300gram förpackning. Alltså man äter ju upp den på nolltid! Trist när de inte kan göra lika stora förpackningar som "vanliga" cornflakes kommer i.
Jag har tidigare testat Kellogs special K Red berries men blev då besviken på att tom. Lidl hade mer jordgubbar i sin mycket billigare variant av "lätt cornflakes".  Hoppas nu som sagt på att Dark chocolate & strawberry är godare, och det verkar den vara. Har använt den som snacks lite nu medans jag skriver det här. Chokladsmaken med jordgubbarna är perfekt tillsammans!
Testa den här!


Helt klart något ni alla borde prova!




Här är maten jag åt igår: Chili con quorn med ris och lite sallad till. Helt klart något jag kommer göra igen, lättlagat och gott samt väldigt mättande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0