Rysslands Eurovision bidrag.

När det gäller Ryssland i Eurovision anser jag att de tidigare haft bidrag som varit bra, men inte vunnit. Tex. var Diman Bilas låt 2006, "Never let you go" mycket bättre än den han vann med i fjol "Believe". Sedan gillade jag Alsou 2003, och hade inte T.a.t.u. tagit allt så oseriöst och pratat innan låten, haft på sig trista kläder och haft mer snack om de skulle kyssts eller inte på scenen (de verkar diskutera det när de sitter ned på scenen också), kanske folk hade lyssnat mer på låten som var helt okej?

Nåja, oavsett vad tyckte jag att det kändes lite snopet att Ryssland vann med en sämre låt än vad de haft med tidigare. Men så blir det väl när det är omröstning. Jag tror de fick många gratisröster pga. superkända Plushenkos "is"-dans.

Här är tidigare bidrag jag tyckt var okej. Alsou var ju så nära att vinna men förlorade mot "Fly on the wings of love" med Danmark. Seriöst, bättre än så var den väl!??


Diman Bilas Never let you go, helt klart bäst det året, förstår inte varför den inte vann.



Och här är T.a.t.u.'s flummiga framförande av en helt okej låt.



Och jag vet inte hur det är med er, men när jag tänker "Eurovision" är det en, och bara EN låt som oftast poppar upp först i mitt huvud. Vilken låt är det? Dana internationals "Diva" såklart!


Kommentarer
Postat av: schlagerkung

Ryssland var den sämsta vinnaren på många många många år.

2009-02-13 @ 11:17:22
URL: http://schlagerkung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0