Vad man gör en mulen vårdag...

Jo man tar den UNDERBARA DVDn av serien Skönheten och odjuret som kom igår och sträckser samt gråter till den.



Många gamla serier kan man inte se igen, men detta är INTE en av dem. Catherine och Vincent är PRECIS lika bra som de var då (och man ser ovanligt mycket mode komma tillbaka), och lika romantiska. Jag menar bara att komma på en serie som utspelar sig i New York, handlar om någon som bor nere i gamla tunnlar, och visar ett kärleksband som ger den ena personen psykologiska problem tycker jag är helt jäkla underbart!  Över 20 år har nu gått sedan den visades för första gången 1987, och den var helt klart före sin tid. Vart tog romantiken vägen i våra liv?

Känner ni igen introt?



Alla som inte har sett serien tidigare (kanske var före er tid) så handlar det om en rikemansflicka som blir svårt skuren i ansiktet, men räddad av "ett odjur", Vincent, som bor nere i gamla tunnelbanetunnlar med människor som av olika anledningar inte kan/vill leva uppe i "verkligheten" längre. Efter hennes upplevelse vill hon bli åklagare och blir inte rädd för att skita ned sig när det gäller olika fall, vilket ofta gör att hon hamnar i fara, men Vincent har ett band som gör att han känner av hennes känslor, så han vet när hon är rädd osv.

"Once upon a time is now..."

En fangjord musikvideo ifrån serien:


Och en till video gjord av ett fan bara för att jag inte kan hjälpa det:


Kommentarer
Postat av: Lindha

Vilken flashback man får av "skönheten & Odjuret"

Älskade den serien!!!

2009-02-26 @ 10:09:52
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Gmoll

Vilka minnen!



Det var då inte igår jag såg den serien, minns att jag tyckte att odjuret var snygg.

2009-02-26 @ 14:16:20
URL: http://pyromara.blogg.se/?tmp=211004
Postat av: Viktoria

Tack för din kommentar i min blogg :)



Åh jag älskar gamla serier. Denna har jag inte sett men min sambo har och sa att den var jättebra. Bara därför vill jag också se den!

2009-02-26 @ 15:01:50
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jag vet jag ska se den så snart jag bara kan. Är det en lång serie med flera säsonger o så?

2009-02-27 @ 00:49:27
URL: http://stjernfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0