Ännu en dag går förbi och kommer aldrig åter.

Idag såg jag en jätterolig film jag varmt kan rekommendera "License to wed" med bland andra Robin Williams. Filmen handlar om ett par som ska gifta sig och för att få lov att göra det måste de genomgå en giftermålskurs, som hålls av prästen (Williams) i församlingen där de vill gifta sig. Kursen är långt ifrån lätt och när fästmannen får reda på att prästen bland annat buggat deras hem och att prästen själv är skild rinner bägaren över. En film som helt klart ger er ett gott skratt och en toppenfilm att se en regnig dag.
Här nedan kan ni se trailern till filmen:



Dessutom har jag idag fotat min lunch för er som kanske är nyfikna. Det blev ris med bacon och grönsaksröra. Det var väldigt lättlagat och gott! Jag tog helt enkelt Gröna slaktarens bacon 1 pkt och klippte i småbitar, fräste det med en gul lök, bönor och lite röd paprika. Kokade sedan ris vid sidan om. Serverade detta till en sallad och lätt tzatziki. Det blev dessutom ris över till en matlåda som jag tog en burk tonfisk med currysmak till, och det är det som är närmast i bilden. (Jag åt 50/50 av vanligt ris och det.) Kommer jag nog helt klart göra om. Gröna slaktarens "Max 3% fett" produkter är ju  helt underbara, men tyvärr säljer de inte något mer än kalkonbaconen här där jag bor, men jag försöker tigga affärena om att ta in mer ifrån deras sortiment.




Ikväll blir det en fruktsallad för vi bjöd över grannen på fika, som TUR var har de just börjat på GI-dieten och ville inte ha några kakor så det blir toppen. Vi har jordgubbar hemma, får bara handla lite ananas och annat gott till. Ska försöka ta bild på det också.

Snart (imorgon) är det också dags att kolla om jag gått ned något den här veckan utan att jag räknat några points, utan bara ätit mer nyttigt. Vi får se om det räcker eller om det är pointsräkning som gäller.

Kommentarer
Postat av: Anders

Den filmen tycker jag är riktigt rolig faktiskt, speciellt när han går ut till bilden som prästen sitter i och visar att han är påkommen, klockrent!

2009-01-20 @ 08:17:07
URL: http://lekodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0