Ärligt talat hur ofta byter man dammsugare?

Hur ofta byter man dammsugare igentligen? Vi har en gammal ifrån min sambos familj i 80-tals trendmässig orange färg med eltejp runtom för att hålla ihop den, för den är väldigt bra trots sin ålder. Vad är det för maskin jag talar om? En gammal Miele dammsugare. Nu har jag dock fått upp ögonen för en ny Miele som har fått bäst i test i praktiskt taget alla tester den varit med i. Den är något dyr, men inte om man jämför med övriga märken tex. Electrolux osv. Den heter S5781. Och jag vill ha en sådan! =) Den har ett HEPA filter och släpper inte ut någonting mer eller mindre. Här kommer en bild på läckerheten:
Den röda har snygg färg också tycker jag.
Den har vunnit i Råd och Röns test bland annat och ni kan läsa mer om testen här: http://www.miele.se/se/hushall/Produkter/178.htm
När jag var hos min kompis och hjälpte henne att städa märkte jag att det finns inget  värre än en dammsugare som inte suger ordentligt. Hennes trots att den var flera år nyare än våran sög ju inget alls i jämförelse med våran gamla ihoptejpade sak! När det gäller dammsugare finns det helt klart kvalitè och kvantitet. Köper man en billig får man vad man betalar för, dvs. mer eller mindre en borste som dånar, inte en dammsugare.
 Vi får se när vår ekonomi tillåter att vi investerar i en sådan här maskin, men den dagen ska min kompis få vår gamla dammsugare, för den är 10ggr bättre än den hon har. Så får vi båda ett uppsving! =)
Varför talar jag så mycket om dammsugare då? Jo idag måste jag städa lite och det finns inget jag hatar så mycket som att dammsuga. Jag torkar hellre golv än att dammsuga, så har det alltid varit, fråga mig inte varför.

Sedan ska jag vattna lite blommor, skicka ut lite bilder, gå till posten och ev. lägga ut lite saker på Tradera om jag hinner innan jobbet.

Inatt lade jag även till en liten musikspelare på denna sidan som ni kan hitta till höger om ni vill ha lite blandad musik medans ni är här och läser.

Sedan VET jag att jag borde lägga ned med alla söta valpar men den här godingen MÅSTE ni bara se, den här hittade jag igår efter jag hade lagt in inlägget, han är så söt!



Jag ska försöka skärpa mig med att lägga in lite bilder igen på vad jag äter så småningom, men vissa dar är det svårt att komma ihåg det innan man har ätit upp hälften så... det har inte blivit så mycket bilder tagna av det är jag rädd, men det kommer så småningom.

Sist men inte minst vill jag lägga upp en låt jag gillar. Nick Carters Heart without a home. För er som gillar Westlife så gjorde Nick den först. =) Och jag gillar hans version bättre, och avgudar körkillens röst i bakgrunden, han är jättebra!



Älskar texten på den låten så lyssna igenom hela, och ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Fidde

Hej hej



Ja underbart, ha saknat CK just de 2 =) bsolut o de ska ni haha

2009-01-28 @ 02:30:26
URL: http://fiddesxtravaganzaresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0