Böckerna har kommit!

Hej alla glada! Idag kom mina böcker som jag beställde ifrån Adlibris vid nyår, de var försenade men det känns bra att ha dem hemma nu. Vilken härlig läsning jag kommer att få! Här är en bild på dem:


Och ni som har läst min blogg vet att Moby Dick lyckades jag på något sätt få som en e-bok, så den finns inte med på bilden.
Annars har idag min kind fått ett stort fult blåmärke pga. tandutdragningen. Det ser ut som om jag fått en rak höger eller uppercut helt enkelt.
Men allt går över. Människan är en makalös varelse när man tänker på det. Sår läker med tiden. Allt går om man bara vill. Helen Keller, vars bok jag kommer läsa först visar väl på det? En flicka döv och blind som ändå lär sig skriva, läsa och uppfatta världen på sitt egna sätt. Vi väljer att se och fokusera på små problem i våra liv istället för att se möjligheten varje dag kan ge oss!
Men det är som Helen Keller själv säger: "

"People do not like to think. If one thinks, one must reach conclusions. Conclusions are not always pleasant."


En grupp med bland annat döva dansare som visar på både hur övning ger färdighet och hur ingenting är omöjligt:



Och vet ni vad mina kära läsare? Ni är underbara också, trots att ni inte är normala. Man behöver inte vara normal för att vara underbar, fan ta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0