Dagen blev inte som det var tänkt...

Hade ju tänkt både gå på gymmet och simma idag, men det blev inget av det. Först visade det sig att gymmet var stängt till 7 Januari! Väldigt trist nu när man faktiskt är ledig och har tid till att träna för en gångs skull. Nåja, då det var stängt åkte jag hem igen och ställde mig på crosstrainern i en halvtimme (det får man nog vara lite stolt över), och efter det massakrerade vi granen. Klippte av alla grenar och tog upp alla barr och städade helt enkelt bort julen lite. Adventsljusstakarna är kvar men det är allt. Alla tomtar åkte ned i källaren igen. Nåja, vi tar simningen en annan dag eftersom klockan helt enkelt blev för mycket.
Efter att granen åkt ut gjorde jag en snabbfiskgratäng för första gången. Den var busenkel, och gott blev det också så jag tänker äta det som blev kvar av den imorgon också. Jag tog helt enkelt två burkar makrill i tomatsås, pulvermos, gul lök, massa fryst dill och lite vitpeppar och lade i en form. Dill och vitpeppar i moset, inget matfett behövdes. Sedan in i ugnen på 200grader tills allt blivit varmt och ta-dam! Maten var färdig! Lite grönsaker till och det är nog det lättaste man kan göra till lunch. Gott blev det också! =) Det gör jag säkert om.

Håller på att fixa med ett diagram för att visa min viktminskning (både som sporre och så att ni kan vara med på färden). Det är snart färdigt, och tills dess får ni hålla till godo med det ljuvaste man kan lyssna på. AJ McLean's nya låt "London".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0