En dålig dag, tur att man har Foamy.

Dagen har verkligen varit skit ifrån jag vaknade tills min partner kom hem och försökte muntra upp mig lite. Fattar inte vad som var fel, hoppas det bara var hormoner. Dieten sprack rätt rejält också, snacka om dålig karaktär, men det är bara att fortsätta försöka imorgon igen. Imorgon är en annan dag. Som tur är finns alltid Foamy, en arg och ilsk underbart ärlig ekorre som alltid gör mig lite glad med sitt snack.

Klicka på bilden för att höra min favorit. =)


Annars har veckan varit okej. Hjälpte en kompis städa i helgen. Visste inte innan att hennes lägenhet var nästintill en sanitär olägenhet. Vi höll på tills klockan 2,15 på NATTEN innan vi blivit färdiga med hennes kök! Och vi jobbade nonstop, förstår ni då hur mycket skit hon hade överallt? Vi snackar ca 300 plastpåsar, trasiga handtag på varenda skåp, massa damm, katthår, intorkade matrester, gamla cigg som tidigare hyresgäst eller ett ev. ex till min kompis lämnat kvar i hennes köksskåp, orena tallrikar och annat vi fick diska om osv. Jag var helt slut! Sov över och hjälpte henne nästa dag med vardagsrummet, men orkade aldrig hjälpa henne med sovrummet då jag sov så dåligt att jag fick migrän. Vi gick ut med minst 14 påsar sopor, och då var det två påsar till kvar uppe i lägenheten vi inte fick plats med ute i containern. Hon sparar på allt man inte ska spara på men kastar viktiga saker. Hennes pass låg i en hög med gammal reklam och annat skräp. Och ett arbetsbevis ville hon riva isär, men fryspåsar man får gratis på Ica hade hon nog 50 stycken av... utan anledning. Och tomma toarullar! Helt knäppt. Hon hade aldrig suttit och ätit vid sitt köksbord heller trots att hon bott i lägenheten nu i över 1 år. Förstår varför, den har hela tiden varit överbelamrad. Det hjälpte knappast heller att hon har två katter inneboende och en dammsugare som inte kunde suga något alls. Hon ska nog få våran när vi köpt en ny någon dag. Den hon hade får man ju inte rent med! Jag hoppas verkligen hon tar itu med sitt liv nu och håller det rent. Hon har en ny kille på gång och han är inte typen som tolererar att det ser ut som det tidigare gjort hos henne... Och jag tror att de kan bli ett fint par så vi får hålla tummarna!

Här är lite bilder på mat ifrån andra dagar i veckan (det jag åt idag skulle helt enkelt ta upp aldeles för mycket bilder och vore inte vackert att se...):
Ägg och kräftmackor med dill:


Quornpepparbiff med hasselbackspotatis och grönpepparsås:


Och en "latdag" åt jag Viktväktarnas frysta färdigrätt  Köttgryta Bourgogne. Alltså kan de inte göra så att maten ser mer ut som på bilden? Mer aptitligt alltså? Smakade lite gjorde lådan också. Är det bara jag som saknar deras pizza som man blev hur mätt som helst på som de av någon anledning tog bort???

Kommentarer
Postat av: gahrons

Helt fantastiskt, det ser ju nästan ut som hemma hos mig, när jag hör din beskrivning... väldigt bra gjort!

2009-02-07 @ 05:42:03
URL: http://gahrons.blopspot.com
Postat av: Ann Onym

Nu är det iaf fint.

Tack gumman för all hjälp, du är bäst.

Nytt år nya vi i förbättrad version ser dagens ljus.

Och min lägenhet fick en rejäl nystart.

2009-02-07 @ 16:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0