EU-valet. Se till att lägga just DIN röst i valurnan så den blir hörd.

Jag vet att många tyvärr inte röstar när det är val.

Själv kan jag inte riktigt förstå att de få gånger vi som medborgare i detta land får vara med och bestämma hur vi vill ha det att man kan avstå ifrån att göra det. Ibland kan jag förstå att man inte vet riktigt hur man vill ha det, men man vet väl oftast iaf. hur man INTE vill ha det, eller?

Om man inte röstar alls blir ju chansen att de man inte alls håller med vinner valet större.
Själv vill jag göra det klart för er att jag blir glad bara om ni röstar på Söndag. Det kvittar vad ni röstar på bara ni röstar och gör er hörda.

För mig är valet på söndag självklart. Jag röstar på Vänsterpartiet.
De är kritiska mot EU och flera av ledamöterna och de som varit i Bryssel har gett allt över en normal lön till välgörenhet och de tycker bland annat att de själva får för mycket lön. (Säg någon Moderat som någonsin tagit de orden i sin mun?)
Ett exempel: Eva-Britt Svensson har fått åtta och en halv miljon kronor som ledamot för Vänsterpartiet i EU-parlamentet. Hon lever på en vanlig lön och ger bort resten. Men vad har de andra partiernas ledamöter gjort med sina pengar? Vilka blev rika på väljarnas förtroende?

Dessutom är de (Vp) starkt emot sådant här:

Den italienska tidningen Corriere della Sera skriver

att EU har beslutat att ge 14 miljoner kronor

till ett utbildningsprojekt. Pengarna ska användas

till att lära 97 unga kvinnor att posera i

minikjol och behå. Kvinnorna ska sen fungera

som utsmyckning i TV-programmet Quizlotto.

Är det verkligen sådant vi vill att våra pengar inom EU ska gå till? Eller ska våra skattekronor kanske gå till dessa myglare istället?

Den dåvarande ordföranden för den italienska

regionen Basilicata, socialdemokraten

Fillipo Bubicco tog emot en stor

summa pengar i EU-bidrag till sitt silkesspinneri.

Problemet var bara att silkesspinneriet inte existerade


Den nuvarande spanske EU-parlamentarikern

Ramón Romera fick en halv miljon kronor för att starta en ridskola. Han

byggde en vägbordell istället.


2006 inspekterade EU ett hem för cancerdrabbade

barn i italienska Avellino som fått 60 miljoner kronor i EU-bidrag.

Man hittade inte en enda sjuksäng.

En dansk företagare mottog en miljon

kronor från EU för att bygga en skidbacke

på ön Bornholm. I en kommentar

sa han: "Jag trodde aldrig att dom skulle

stödja nåt så galet".


Personligen tycker jag att det är förkastligt att EU kan bestämma att Sverige ska vara tvingade att tex. tillåta vissa farliga färgämnen i mat, och nu senast idag hörde jag på radion att de hade tvingat Sverige till att backa angående våra regler på hur gasol ska förvaras i husvagnar för att förhindra brand. Jag vill ha ett parti som stärker Sveriges position och som sätter stopp för så mycket galenskaper de bara kan. Vp vet jag kommer försöka med detta i ett alltför blått Bryssel.

DESSUTOM ÄR VP EMOT FRA LAGEN OCH HAR ALLTID VARIT DET!

Läs gärna EU tidningen där uppgifterna ovan är tagna ifrån här: http://www.vansterpartiet.se/euval2009/tidningen/

P.S. Angående de där tjejerna i minikjolarna... 14 miljoner på 97 tjejer blir 144 329kr per tjej. Fatta vad duktiga de måste blivit i en kurs som kostade så mycket per person!

För er som vill veta mer om Vänsterpartiets åsikter ang. EU i korthet är de dessa:
Vi vill försvara demokratin
Vi vill stärka de fackliga rättigheterna
Vi vill arbeta för jämställdhet mot gubbväldet
Vi vill bygga ut välfärden
Vi vill rädda klimatet
Vi vill sätta dit fuskarna som får EU-bidrag
Vi vill riva Fästning Europa
Vi säger nej till en EU-armè


Kommentarer
Postat av: Micaela

Tack för kommentaren. Jag ska muta SMHI, idag säger dom att det kommer regna på tisdag och det är helt oacceptabelt! Tänker inte ta studenten i spöregn! :D

2009-06-06 @ 01:47:07
URL: http://mica.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0