Frustrerad på jobbet.

Alltså ibland blir man frustrerad på jobbet.

Jag jobbar på vad som brukade vara en bra arbetsplats, ett ställe där alla kunde säga sin åsikt och känna sig hörda. Tyvärr har det gått utför för denna arbetsplats de senaste åren.

Senast idag fick en man som är väldigt engagerad höra att han kanske borde se sig om efter ett annat jobb om han inte gillade hur det var. (Detta som en kommentar när han sa att det kändes frustrerande att inte få någon respons på förslag på positiva förändringar man lätt kan göra och implementera.) Jag vet andra som fått kommentaren "Där är dörren." när de sagt sin mening. Vad är det som pågår egentligen? Ska inte alla få lov att trivas på sin arbetsplats?
Är inte allas åsikter lika mycket värda?
Sedan när föredar man arbetare som är för fega till att säga sin åsikt framför sådana som vill utveckla företaget till det bättre? Vill man verkligen bara ha ja-sägare och röv-slickare på sitt företag? Man undrar ju ibland...

Många börjar må så psykiskt dåligt just nu att en del pratar om att sjukskriva sig pga. arbetsmiljön bara för att det då behövs en utredning. Ska det verkligen behöva gå så långt!???

Jag hoppas verkligen att saker kommer ändras till det bättre snart, för det är många mycket goda arbetskamrater till mig som nästan bokstavligen håller på att gå in i väggen pga. att det är som det är. Det är svårt att se, själv försöker jag leka gås och låta det rinna av mig så mycket som går, men självklart är det svårt att blunda för orättvisorna som man ser och att hålla tyst trots att man vet att man kanske borde det.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ville bara säga att ni är inte ensamma. Det finns mer arbetsplattser som har det så. Men tyvär så går det inte och göra något åt det.

Tänk posetift. Baka på i stället det blir bra ändå.

2009-06-14 @ 21:13:48
URL: http://skogsbrunetten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0