R.I.P. Jackson.

Idag vaknade jag till nyheten att Michael Jackson dött inatt. Så sent som igår gissade jag på att han bara skulle orka med 1-3 konserter av de 50 han hade inplanerat inför sommaren. Jag undrar nu om alla hans fans får pengarna tillbaka?

Och hur blir det med hans barn? Den enda som verkar vettig i hans familj är ju jo-jo banterskan Janet, men de verkar ju inte ha så mycket kontakt precis. Tragiskt... Undra hur Debbie, deras mamma som mer eller mindre gav bort barnen känner sig idag? Och Lisa Marie Presley som varit gift med Michael? Och Elizabeth Taylor som jag tycker sett halvdöd ut i ca 10 år nu, som jag helt klart trodde skulle överleva Michael, nu när han har gått bort?

Han gjorde en del bra musik det är helt klart, och några helt underbara musikvideor också, och han var bra på scen. Så jag känner för alla fans, hans familj och vänner idag.

Här kommer mina favoritvideor med M.J.

Remember the time:



They don't care about us (I vilken han sjunger "I just wanted the children to love me". och "Set me free") Jag tror han kände sig fångad i sitt kändisskap på sätt och vis, och ändå var det det han älskade mest, sina fans.:



Earth song:



Och sist, men helt klart inte minst, underbara låten "We are the world" som han sjöng med Diana Ross och många många andra...



Heal the world:



Vila i frid nu Michael. Må du trots dina udda vanor att komma till rätten i pyjamas bli väl ihågkommen.

"Hold me 
Like the river Jordan
And I will then say to thee
You are my friend
Carry me
Like you are my brother
Love me like a mother
Will you be there?
Weary
Tell me will you hold me?
When wrong, will you scold me?
When lost, will you find me?"

"Will you be there"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0