Tråkigheter för en filmgalning, dvs. filmer som inte kommer till Sverige.

Jag tycker fildelning är helt okej. Speciellt när det gäller filmer man inte kan få tag i på annat sätt. Jag såg en trailer för filmen Amazing Grace och ville så klart se den, men fick då höra att den inte kommit ut i Sverige, eller något annat land utanför Storbrittanien, hur kul är sådant då? Som tur var hade tjejen som tipsade mig om filmen den på sin dator och hon skickade mig den. Och den var hur bra som helst!

Och jag gillar även gamla filmer, svårtillgängliga filmer, dessa tycker jag man borde till och med försöka sprida så att de inte glöms bort. Ni som följt min blogg vet tex. att jag gillar Singoallafilmen som idag knappt finns tillgänglig någonstans. Detta är ett kulturarv man inte får glömma av! Film är kultur! Och bara som sagt för att man laddar ner vissa saker innebär det inte att man inte skulle tex. hyrt/köpt/gått och sett filmerna i fråga på bio om man kunde.

Jag går jämt på bio och biograferna går hur bra som helst idag. Bevisar inte det att fildelning inte skadar filmnäringen så mycket som de vill få det att låta? Jag bara undrar...

Så till sist filmen som är baserad på en verklig händelse, om tillkomsten av låten "Amazing grace". Njut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0