Lite nostalgi.

Okej, här kommer lite personlig information om mig: 
När jag förlovade mig med min man i Hyde Park, London, såg vi senare på kvällen min favoritmusikal Phantom of the opera på Her majesty's theatre och det var HUR UNDERBART SOM HELST!
Efter den UNDERBARA musikalen (läs gärna orginalboken av Gaston Leroux som musikalen är löst baserad på också det är en underbar bok) så stannade vi och några latinamerikaner som också sett showen kvar vid backstagedörren och väntade på att skådespelarna skulle komma ut, och alla ville självklart träffa "Fantomen".

Först ut kom tjejen som spelade Christine i musikalen och latinamerikanarna som stod närmast dörren attackerade henne direkt med frågor. Det de inte märkte var att 5 sekunder efter henne kom killen som spelade Fantomen just då, Ramin Karimloo. Så Ramin gick förbi latinamerikanerna och rakt fram till mig och min fästman och sträckte fram handen och sa "Hi, I'm Ramin, the Phantom!"
Han var hur trevlig som helst och såg så bra ut att till och med min fästman påpekade det. (Det är inget han brukar erkänna precis.) Han snackade om att han hade fiskat i Norge och att han gärna skulle resa till Sverige en dag då han hört att vi har fin natur. Dessutom pratade han om sin rollkaraktär och hur han såg på den. (Då jag sa "Snyggt jobbat, det är nog enda Phantom of the opera jag sett där jag faktiskt hejjat på Raoul och inte på dig, det sker sällan, jättefint gjort! Det är mer verklighetstroget till boken.") Så förklarade han hur han trott att Fantomen var lite autistisk och mötet med honom och de övriga skådespelarna gjorde helt enkelt dagen vi förlovade oss: Helt Perfekt!

Nyss råkade jag se några videor med Ramin på Youtube och självklart tänkte jag bjuda er, mina kära läsare på hans underbara röst.

Sedan måste jag säga att åker ni någonsin till London är ett musikalbesök på Her majesty's theatre ett måste!

Här nedan kommer ett smakprov, ignorera den skakiga kameran och publiken, lyssna på hans RÖST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0