Dean R. Koontz.

Om ni frågar Stephen King vem världens bästa skräckförfattare är svarar han Dean Koontz.

Dean Koontz är en av mina favoritförfattare. Hans böcker har alltid lyckliga slut, ovanliga hjältar och är alltid skrivna på ett poetiskt vis. Han kan även skriva annat än skräck. Ofta skriver han på ett roligt sätt med. Jag håller just nu på att läsa en av hans böcker som heter "Your heart belongs to me". Den har inte kommit ut på svenska än, så jag läser den på engelska, och än så länge verkar den jättebra! Det jag gillar med Koontz är att han inte är rädd för att genom sina böcker visa vad han är emot i samhället, till exempel är han anti: utilitarism, ateism, osv.

Om du själv vill läsa en bok av Dean Koontz är här mina top 5 av honom:
1. Phantoms (fast se INTE filmen som slaktar boken totalt; folk som ska vara döda lever, och vice versa osv.)
2. Himlen är nära/ One door away from heaven HUR gullig bok som helst.
3. Blixtsken en av mina all time favourites, handlar om andra världskriget och ändå inte.
4. Sekten; älskar hur man aldrig riktigt kan veta att man hejjar på "rätt" lag i den här.
5. Livstid lite cool

Om DU inte har något emot att läsa något på engelska finns här en underbart söt berättelse online som Dean har skrivit som heter "Pinky". Den handlar om... nej, jag ska inte berätta vad den handlar om. Läs den bara, tro mig; den är bra!

http://www.usaweekend.com/98_issues/980614/980614fiction_koontz.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0