Nu är det dags att skärpa sig.

Okej. Hösten är här, innan man vet ordet av så är vintern här också, så nu är det dags att skärpa sig rejält. Jag har inte varit på gymmet på ett tag, men mat är något man ju äter dagligen och kan ta itu med.

Jag ska härmed avstå ifrån:
Läsk (det lär bli lite svårt pga. dålig vana)
Sprit (det blir lättare då jag inte dricker så mycket i vanliga fall heller)
Friterat (svårt kanske om man äter ute, det är ju vanligt)
Vitt bröt (också svårt pga. dålig vana)
Fet mjölk och yoghurt (allt över 2%, är småsvårt med yoghurten, då de flesta goda smaker bara finns i 3%)

Hoppas verkligen det går bra. Det är inte mycket att avstå ifrån men det är sådant som bara igentligen är skit för kroppen. Det finns magrare mejeriprodukter ju, och resten är ju bara skräp.

Något som är bra för plånboken är att jag ska försöka göra mer matlådor att ta med till jobbet. Ska faktiskt efter frukost nu ta och laga några direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0