-17 grader ute

Det är minus sjutton grader utomhus och det får mig som är lättfrusen av mig att hålla mig inne så mycket som möjligt. Jag får dansa lite i vardagsrummet istället för att gå långpromenad, sedan ska jag iväg till jobbet.
När det gäller de nya tagen när det gäller maten och träningen (bara jag blir lite friskare så jag kan andas lättare) så ska jag köra rätt hårt på Anthony Robbins tankar när det gäller träningen och hur man tänker på mat. Tycker hans idèer var riktigt riktigt smarta. Man KAN ju faktiskt tänka ner sitt begär efter den där chokladkakan eller den där bullen på jobbet om man bara vill. Det är ju bara att tänka sig att någon nyss snorat på den. Att någon fimpat i bullen eller råkat spy på den. Visst blir man äcklad av att "se" det framför sig i sin fantasi? Att kontrollera sitt begär är viktigt. Själv åt jag choklad och drack julmust så sent som igår, och maten idag bestående av prinskorv och pasta var väl knappast särskilt hög på nyttighetsnivån.

Men idag är ju första dagen av resten av ditt liv och man kan alltid göra förändringar för att komma till den plats där man vill vara och där man trivs med sig själv. Eller som Tony Robbins skulle säga:

Om du levde PRECIS som du levde idag i resten av ditt liv vilka konsekvenser skulle det få? Hur skulle du se ut? Hur skulle din kropp se ut? Hur skulle du känna dig? Skulle du vara svag eller stark? Skulle du vara stolt över dig själv? Vi vill väl alla vara stolta över vilka vi är. Så det är dags att ta itu med det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0