Haiti

Hej!

Jag tror vi alla har hört talas om katastrofen på Haiti, hur flera tusentals människor som redan hade det svårt tidigare nu på grund av jordbävningen har förlorat allt de har. Många har även fått sätta livet till.
I sådana här situationer är det svårt att veta vad man ska göra. Det man gör spontant är att be för de som överlevt, och man ber för att Gud ska vara med de som fortfarande ligger fastklämda utan vatten och mat i rasmassorna. Att han ska ge dem hopp så de orkar hålla ut en timme till och sedan en timme till allt medan människorna utanför försöker gräva upp dem.
Vi ber honom också stärka de som gräver och ser fasansfulla ting att fortsätta gräva, att inte ge upp utan orka härda ut genom alla motgångar.

Vi ber också för de som inte orkat härda ut längre. Vi ber att Jesus hjälper och tröstar och ger de ro. Att han personligen leder dem till himmelriket där alla sorger, all smärta och allt ont inte finns längre.

 Men för deras anhöriga som fortfarande finns i livet måste vi göra mer än be. För de som redan tidigare endast hade en inkomst på ca 3500kr/ÅR räcker inte alltid böner. Vi måste agera också. Vi måste gå till handling. Vi måste bli hjälpande samariter och gå till handling. Jag utmanar er alla att ge en tiondel av er lön denna månad till att hjälpa Haitierna att återuppbygga sitt samhälle igen efter denna fruktansvärda katastrof. Så att de trots denna katastrof kan få en bättre framtid. Så att de som överlever har en chans att få ett drägligt liv, bättre än det de hade innan.

Jag personligen jobbar på en industri och fick ut 20510kr förra lönen. Av de pengarna ska jag ge 2051kr till Haiti. Jag hoppas du gör samma sak. Det kvittar ju vilken organisation du väljer, följ ditt samvete när det gäller det. Själv gav jag till Läkare utan gränser och Unicef.

Skicka även vidare detta meddelande till alla du känner. Låt oss göra något nu!

Med vänliga hälsningar: Saphire


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Önskar jag hade möjligheten, men lever på studiemedel så det går tyvärr inte.

2010-01-17 @ 23:10:13
URL: http://mbym.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Det skall jag göra! :)

2010-01-17 @ 23:22:38
URL: http://mbym.blogg.se/
Postat av: Sandra Marinoni

sv; jag har tyvärr ingen inkomst så det är ingenting jag kan görs :/

2010-01-17 @ 23:39:02
URL: http://marinoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0